Tävlingar 2021

08 FEB 2021 17:36
Som alla förstår är ju början av tävlingssäsongen 2021 ännu oklar beroende av den pågående pandemin. Det har ifrån olika förbund/distrikt, och på olika hemsidor florerat olika scenarier och olika datum när tävlingar återigen kan köras.
  • Skapad: 08 FEB 2021 17:36

Men alla dessa rykten/beslut har en undertext som är mycket viktig, och det är att vi skall få igång tävlingsverksamheten så snart myndigheten ger oss tillstånd. Vi är vid skrivandets stund drygt 2 månader från tävlingsstart och just nu sker det saker varje dag. Många av de äldre vaccineras just nu, och enligt FHM så skall alla dessa ha fått sina vaccin den sista mars 2021. Men samtidigt har vi ganska hög spridning av smitta i samhället.

Varken Karlskoga MF eller någon annan vet hur läget är i april, men föreningen planerar för att genomföra säsongen precis som tänkt. Både Bilsportförbunden och Svemo kommer ge oss möjlighet till tävlingstillstånd så snart det bara är möjligt. Som alla förstår så kan vi inte påverka en pandemi, utan vi kan bara göra som alla andra, vänta på vad som händer i Sverige under den närmsta perioden.