Lite information från SBF!!

08 DEC 2015 14:01
NYHETSBREV 7 december
Viktig information om det nya licenssystemet LoTS
  • Skapad: 08 DEC 2015 14:01

LoTS är Svensk Bilsports nya Licens-och Tävlingssystem. För att kunna använda LoTS måste din klubb lagt in sig i Idrott Online, Riksidrottsförbundets system för hela Sveriges idrott.
Sedan en tid tillbaka har Riksidrottsförbundet bestämt att alla idrottsförbund ska ha sina klubbar och dess medlemmar i Idrott Online. Då Bilsporten behöver fler funktioner har förbundsstyrelsen beslutat att införa ”Licens- och Tävlingssystem”, LoTS. Dessa två system samverkar, men är två olika system där LoTS hämtar medlemsinformation från Idrott Online.
LoTS når du via www.sbf.se eller direkt på lots.sbf.se. Här kan du köpa din licens och anmäla dig till tävlingar. Licenserna för 2016 finns tillgängliga fr.o.m. den 14:e december 2015. En förutsättning för att kunna köpa licens är att din klubb lagt in dig i Idrott Online.

Din licens kommer i år att finnas digitalt i LoTS. Inget licenskort kommer att skickas ut med automatik (förutom internationell licens, anmälarlicens och funktionärslicens). Vill du ha plastkortet kan du få det mot en expeditionsavgift på 100 kr. Funktionen att köpa plastkortet i systemet kommer finnas fr.o.m. 1 februari 2016. Vill man ha plastkortet innan dess får man maila This is a mailto link

Befintliga funktionärslicenser gäller till 31 januari 2017, men det krävs för de som kommer vara tävlingsledare, teknisk chef/ansvarig och domare under året att logga in i LoTS för att administrera de tävlingar man är funktionär på (Tävlingsledare och Domare).