Föreningen

I slutet av -80 talet ändrades ägarförhållandena på Karlskoga Motorstadion. Klubben som tidigare drev banan gick i konkurs och helt plötsligt fanns ingen klubb med inriktning på banracing i Karlskoga. Karlskoga Motorstadion var i ganska dåligt skick och för att återigen få igång tävlingar och träningar så behövdes en klubb. Några entusiaster tog 1988 ett beslut om att tillsammans med banägaren bilda en förening som man kallade Karlskoga Motorförening. Från början bestod föreningen av ett mindre antalt medlemmar. Ekonomin var tuff och det var svårt att arrangera lite större tävlingar. Karlskoga Motorförening har under åren förändras radikalt. Föreningen består av drygt 800 medlemmar varav ca 400 tävlar i banracing, roadracing, karting, rally, MX, Enduro osv. Karlskoga MF har sedan starten arrangerat allt från klubbtävlingar, distriktstävlingar, nationella tävlingar, riksmästerskap, svenska mästerskap, nordiska mästerskap, europeiska mästerskap och cuper samt också VM Sidvagn.

Uppdaterad: 2016-06-08 06:11